NASD

NASD COMP har klivit över nacklinjen i en OHS formation. En vanlig bottenformation.
Volymmässigt ser formationen korrekt ut även om volymen kunde varit större vid själva utbrottet.
Vi har även en negativ divergens i RSI som ger indikation på ett falskt utbrott.

Själva nacklinjen återfinns runt 2380 och under denna nivå bör indexet inte etablera sig igen.
Däremot är det inte ovanligt att det söker sig ner igen för att testa av utbrottsnivån. Vänder det sedan upp igen, så har man en positiv bekräftelse. Ett brott och etablering under 2380 igen innebär en såkallad whiplash och säljsignal istället, så bekräftelsen är viktig.

DOW har etablerat sig ovanför den konsolidering som indexet befunnit sig i en längre tid och varit uppe vid 12900 som jag hade som mål på uppsidan.

Om man ska tolka signalen rakt av utan att blanda in övriga aspekter, så indikeras en större uppgång framöver.
2600 indikeras från formationen på NASD.

Måste säga att jag är mycket skeptisk till hela scenariot dock.
Jag vill gärna se ytterligare bekräftelse innan jag ropar köp. Risken för en falsk köpsignal är överhängande!!

Återkommer och ligger själv utanför sånär som positionen i AZN.

Tar gärna emot tips på köpvärda aktier till Swingportföljen. Har ett par jag bevakar, men inga solklara lägen.
image33

Kommentarer
Postat av: Anonym

Kolla in Meda, kan vara värd en swingtrade!

2008-04-21 @ 22:22:57
Postat av: Kecke

Tackar! Stängde precis vid taknivån igår under hög volym. Ska bli intressant att se dagens utveckling om Meda kan etablera sig över.

2008-04-22 @ 06:38:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0