Jakt på köpvärda aktier

Skummade idag igenom LCAP efter aktier som ser köpvärda ut, men det är minst sagt tunnsått ut vid en första anblick. Väldigt aktier ser ut att ha bottnat färdigt. De flesta ser ut att hänga på en skör tråd faktiskt!

Många konsolideringar och många aktier ser ut att ligga i upprekyler i långa nertrender (bearmarket rallyn)

Körde även en autopilot som sorterar fram aktier på LCAP & MCAP för vidare analys och resultatet blev 0 träffar. Det har jag aldrig varit med om sedan jag tog den i bruk.

Frågan är hur man ska ställa sig till fortsättningen?
Jag har tidigare förespråkat stark motreaktion upp och det håller jag fast vid.
USA har troligen en liten bit kvar på nersidan och även OMX, sen kommer troligen motreaktionen upp.

Har öppnat en kapitalförsäkringsdepå idag! Flyttar över lite drygt 2/3 av kapitalet dit.
Det blir i framtiden ett tradingkonto, där avkastningen kan plockas ut och förgylla vardagen och en KF, där jag kommer sprida riskerna lite mer. Aktier, ETF, Råvaror, Fonder och ev Valutor efter vad marknaden erbjuder.
Det blir stenhård moneymanagement där risken inte får uppgå till mer än 0,5% av det totala portföljvärdet och placeringshorisonten blir troligen lite längre än i dagsläget.
Det innebär att det blir fler konkreta förslag på köpvärda aktier framöver.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0