Börspsykologi

Man slutar aldrig förundras över hur psykologin styr börsen!

Just nu verkar marknaden vara inställd på uppgång och då ska det till mycket negativt för att rubba den inställningen. Man är inte mottaglig helt enkelt... man letar efter förklaringar til att uppgången ska fortsätta istället!

Nu är jag av åsikten att det kommer toppa ur ganska så omgående...högst ett par dagar till av uppgång. Motstånden gaddar ihop sig på indexen!
När väl vinsthemtagningarna kommer igång på allvar, så tror jag att ögonen riktas på det negativa igen och vi får en kraftig sättning på börsen igen.

Jag är inte 100% säker på att årslägsta nivåerna skall passeras igen på nersidan längre, men jag råder heller ingen att köpa just nu.
Det finns vissa indikationer som pekar åt motsatt håll. Ska bli intressant att följa kommande nervåg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0