Ur fas

Jag känner att jag är lite ur fas för tillfället. Timingen stämmer inte riktigt!
Vändningen ner kom oväntat tidigt och nu kom vändningen upp oväntat tidigt. Jag känner igen känslan från mars-april förra året. Även då hade börsen konsoliderat ett tag och slog framochtillbaka. Då var jag ganska fast i min tro på fortsatt nergång, men nu finns lite mer tvivel, med tanke på den blowoff vi hade i oktober och hur mogen den här bearmarketen är. Med vetskapen att själva vändningen ofta kommer smygande och tar marknaden på sängen, så tycker jag att man ska hålla koll på 700p nivån som utgör toppen i konsolideringen även om det mesta idagläget pekar på att det inte är över än. Grundarbetsschemat är fortfarande att detta tillslut mynnar ut i fortsatt nergång efter en kortare upprekyl.

Volymen var idag även förhållandevis hög mycket beroende på Ericsson & bankerna. Sektorerna drar lite åt olika håll.
Om man ser till bankerna som nu har varit nere på nya lows, så var vändningen väntad och iom dagens reversal, så borde dessa nu kunna repa sig något närmsta veckan. Om man tittar på andra brancher, så finns det vissa frågetecken. Många aktier utanför banksektorn har stått emot bättre och visar idagsläget möjliga bottenformationer , men då måste vi upp under hög volym nu. Detta gäller även de amerikanska indexen.

Vi får hoppas att frågetecknen rätar ut sig i veckan
Närmast är det nu istället upp som gäller efter dagens "tidiga" vändning.

Kommentarer
Postat av: Lmeboy

Hallå! Hur e det med dig? Saknar dina analyser/kommentarer! Tack för jobbet du gör!

2009-01-26 @ 08:49:05
Postat av: Kecke

Hej LMEboy!



Jag har inte kommit igång riktigt efter flytten, då det är mycket annat som kallar på uppmärksamhet.

Jag räknar med att vara igång på helfart snart igen.

2009-01-26 @ 09:28:18
Postat av: Lmeboy

Låter bra - lycka till med flytt o allt!

2009-01-26 @ 12:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0